SEO eredmények, de mikor?

Mikor, mikor, mikormááááár?

Sokszor úgy érzem, hogy a keresőoptimalizálás eredményeivel úgy vagyunk, mint a gyerekek a sütizéssel, jajj, mikor lehet már enni. Mikor lesz már eredmény?

Nos, a keresőoptimalizálás (SEO) sajnos nem egy látványos műfaj. Eleve abban sem, hogy a honlapon szemmel láthatóan semmi változás nem történik szinte, miközben a háttérben nagy munka zajlik. Ráadásul az eredmények sem jönnek azonnal, hiába nézzük a statisztikát.

Akár 4-6 hónapba is telhet, mire észrevehető hatása lesz a keresőoptimalizálásnak a statisztikában.

Miért tart ilyen sokáig, hogy eredményt mutasson a SEO?

A keresők sajnos nem kapnak azonnal értesítést minden változásról a honlapon, hanem meg kell várni, hogy éppen arra járjanak a robotok és feltérképezzék a honlapot.

Grafika: Especial Design

Az az egész metódus, hogy jönnek a robotok és felmérik, hogy mi van a honlapon, elraktározzák az információt és amikor valaki rákeres egy témára, akkor ezeket az elraktározott információt próbálják meg előszedni, mint a könyvtáros néni a Bűn és Bűnhődést.

Minél többször járnak az oldalon a kis robotok, annál jobban megjegyzik, hogy oda érdemes visszatérniük. Emiatt szükséges, hogy legyen folyamatosan frissülő tartalom az oldalon. Jó kis meghívás a robotoknak. Ha nincs új tartalom, nem érdeke a robotoknak körbejárni az oldalt, hiszen nincs „életjel”, ami miatt el akarnának látogatni ide.
Ezért fontos, hogy olyan tartalmat gyártsunk, ami releváns a témánkkal kapcsolatban, kulcsszavakkal lássuk el azokat, amiket könnyen elraktároznak a robotok (ezt a folyamatot indexelésnek híják) és később elő tudják hívni az infót.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *